1

Reparation av HTC One X vid Anovo – Del 3

I föregående del presenterades med bilder och beskrivet i text enhetens fel, samt vad som skickades med i emballaget till ANOVO (Regenersis): http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-2/

I denna del kommer jag gå över reparationsprocessen – tid, hantering och information.

2012-09-14
Idag skickas enheten iväg med Posten.

2012-09-18
Enheten har anlänt vid ANOVO (Regenersis) och är nu i kö för reparation.

2012-09-19
ANOVO uppger på sin webbplats att ”Serviceordern är avslutad”, någon annan information ges inte – men jag antar att detta betyder att enheten har behandlats färdigt. Om det innebär att den reparerats eller ej kommer jag förmodligen först få reda på när den är tillbaka. Om det skulle vara som så att enheten faktiskt redan har behandlats och reparerats fullgott har det gått väldigt snabbt och ANOVO (Regenersis) får ett stort plus i kanten för det.

2012-09-20
Idag har jag tilldelats ett kollinummer så jag kan följa mobilens väg tillbaka hem, förhoppningsvis om allt går bra med leveransen bör jag hinna få den innan helgen – som sagt återigen har det vart snabba puckar vid ANOVO och inget att klaga på alls.

2012-09-20 uppdatering
Under sen eftermiddag har man även uppdaterat just vad man gjort under reparationen, detta meddelande lyder: ”Byte av display och batteri. Test OK.”. Man har alltså såväl åtgärdat felet med displayen genom att byta den till en ny, samt också bytt batteriet som jag inte ens påpekat att det vart något fel på. Kanske hittade de något dolt fel på verkstaden, återigen ett stort plus i kanten för ANOVO (Regenersis).

2012-09-21
Enheten ligger nu vid Postens utlämningsställe och serviceärendet är därmed avslutat.

Så för att sammanfatta lite så kan man se att ärendet har hanterats väldigt snabbt från det att enheten skickades iväg, till jag fick den tillbaka, 3 arbetsdagar allt som allt. Mycket positivt då jag utefter alla negativa kommentarer kring ANOVO (Regenersis) förväntat mig en servicetid på 2 – 3 veckor, inte 2 – 3 dagar. Man har utfört den reparation jag efterfrågade, nämligen byte av display – men också bytt ut batteriet, vilket givetvis ger ett stort plus i kanten.

Man har under hela reparationsprocessen också kunnat följa exakt vart min enhet befinner sig och vad statusen är på den genom ANOVO:s (Regenersis) webbplats: http://www.anovo.se/regenersis/?p=search något som är riktigt bra, så man faktiskt vet att det händer något och slipper gå i ovisshet.

Nu återstår det att se om reparationen utförts väl, något jag kommer att gå igenom i sista delen – där en summering av hela ärendet också kommer att göras.

Del 4: http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-4/

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on RedditShare on TumblrEmail this to someone